brief aan men. klink19 mei, 10:46
Hr. Klink
Normaal schrijf ik heel netjes : geachte of Beste voor een naam.
Maar helaas ik ken u niet als mens prive.
Maar voor wat betreft het minister zijn; kan ik er geen geachte of beste voorzetten.
Vanmorgen las ik dat u schrok van de enquette over de zorg van MenZis;met het item: zorgpersoneel denkt aan een andere baan dan de zorg.
Hoezo bent u geschrokken?
U bent toch al jaren bezig met de bezuinigingen en regels voor de zorg.
Samen met mevr. bussemaker heeft u zich erg ingezet om de zorgverleners en de zorgvragers tekort te doen.
En nu schrikt u; beetje te laat ,vind u niet?
Zonder u ooit verdiept te hebben in de zorg neemt u dus beslissingen.
Ik werk al 40 jr. in de zorg en het laatste jaar heb ik mij erg in de zorg; en de politiek verdiept.
In het begin viel ik van de ene in de andere verbazing, maar helaas verbaas ik me nu nergens meer over.Ook niet dat u schrikt.
Het is echt schandalig wat de regering,lees men. klink en mevr. bussemaker;beslissen voor de dagelijkse behoeftes van onze zieke/oudere en gehandicapte medemens.
Mensen die afhankelijk zijn van de zorg om de dag een beetje normaal door te komen.
Ze worden behandeld als afgedankte machines.Geen revisie, geen onderhoud, en al helemaal geen aandacht.
vanwege het potjessysteem wordt in het potje van de zorg een balans opgemaakt;en dat betekent in uw ogen : bezuinigen.
Maar voor andere zaken gooit de regering met miljarden.
En ik weet wel dat u met uw dikke salaris ;bonussen en wachtgeldregeling genoeg geld heeft om uw eigen zorg te betalen.
Maar dat hebben onze zorgvragers niet.
Torenhoge ziekenverz./bijbetalen voor medicijnen;enz.enz.
Ze zitten zowel financieel als emotioneel aan de grond.
Ik heb eigelijk maar één wens.
Dat uw en uw medeministers zich eens verdiepen in de schrijnende toestand in de zorg.
Zodat u niet alleen aan geld denkt maar ook aan onze medemens..
Wilt u meer informatie over de zorg en over onze strijd tegen een betere zorgverlening
Dan kan u dat vinden op
http://zorgtekorten.hyves.nl
En pas op
U kan er enorm van schrikken hetgeen daar te lezen staat
groet
tobi