Forum

Group logo of Q-koortspatiënten

Q-koortspatiënten

Publieke groep

Voor iedereen die met Q-koorts te maken heeft

Forum

Post 1 tot 4 (4 totale aantal posts) 
  • Profile picture of Tatiana Tatiana - 1 jaar, 1 maand geleden geleden.

HOi!

Er is bij mij vastgesteld dat ik in Augustus 2009 Q-koorts heb doorgemaakt. Echter, ik heb niet meer dan een kleine verhoging gehad en daarom zijn alle klachten die ik sindsdien heb (Extreme vermoeidheid, stijve nek, verstopte neus, slapeloosheid, concentratie en geheugenstoornis, onregelmatige hartslag) volgens de diverse artsen niet aan Q-koorts gerelateerd. Het zou een psychische oorzaak hebben.

Zijn er meer mensen die niet de heftige koorts hebben gehad, maar wel een hele reeks post Q-koorts klachten, waaronder de vermoeidheid?
    Lopen jullie tegen hetzelfde onbegrip aan? Of luistert jullie arts wel?

Herkennen jullie je ook in de klachten die ik geschetst heb?

Groeten,
    Tatiana

• Profile picture of Trees Offerman Trees Offerman - 1 jaar, 1 maand geleden geleden.

Hoi Tatiana
    Volgens mij zijn er wel meer mensen die geen of nauwelijks koorts hebben gehad, maar toch veel klachten hebben overgehouden. Probeer eens naar een van de lotgenotenbijeenkomsten te gaan, daar zul je veel herkenning vinden
    groetjes Trees

• Profile picture of Mariska Mariska - 9 maanden, 1 week geleden geleden.

Hoi Tatiana,

Jouw klachten herken ik heel goed: ik ben in september 2009 ziek geworden, was koortsig en enorm vermoeid, maar had niet de extreme klachten die volgens veel artsen bij een Q-koorts infectie horen. Toch ben ik nu, bijna 2 jaar later, nog steeds erg ziek en herken daarin veel van de symptomen die jij beschrijft. Tot nu toe is mijn ervaring met de Q-koorts poli van het Radboud erg positief: ze wekken in elk geval de indruk te weten waar ze over praten en je klachten worden niet meteen in het hokje “tussen de oren” geduwd. Misschien iets voor jou?

Groetjes, Mariska

• Profile picture of Rianne Rianne - 7 maanden, 1 week geleden geleden.

Hoi Tatiana,

Ook ik heb geen koorts gehad, echter wel verdere griepverschijnselen. Omdat het bij mij in het begin van de q-koorts periode was (mei 2007), werd er niet aan q-koorts gedacht. 6 maanden later bleek het echter wel het geval te zijn.
    De klachten die jij beschrijft, zijn erg herkenbaar. De klachten lopen erg uiteen, maar de vermoeidheid is altijd aanwezig.
    De artsen erkennen en herkennen het steeds beter, maar ook voor hen is het nog vrij onbekend terrein. Ik heb verschillende stappen doorlopen, o.a. Radboud poli en behandeling bij het NKCV van het Radboud, maar zodra dat niet werkt, is het voor de artsen ook moeilijk en kunnen ze je verder weinig bieden. Erg vervelend, maar ook voor hun is het nog ‘nieuw’.
    Weet in ieder geval wel dat het niet tussen je oren zit. Wat wel belangrijk is, is dat je de moed niet laat zakken en positief blijft. Het wordt beter, al heb je soms geduld nodig.

Succes.

Groetjes Rianne

Post 1 tot 4 (4 totale aantal posts)